Kategori: Tanker

  • Sådan beregner du din indkomst under barsel

    Annonce

    Skal du snart på barsel? Har du svært ved at overskue, hvad du kommer til at modtage af indkomst under din barsel. Det kan nemlig være svært at regne ud, da det kommer an på forskellige faktorer. Her kan du læse de forskellige ting, du skal være klar over for at regne indkomsten under barslen ud. Derefter kan du klikke her for at finde en barselsberegner.

    Lidt du skal vide barselsberegneren

    Når du skal bruge barselsberegneren, så er der lidt forskelligt, som kan være rart at vide om den. Det kan f.eks. være rart at vide, at den tager udgangspunkt i din arbejdssituation på det tidspunkt, hvor du skal starte barslen.

    Hovedreglen er generelt, at forældrene har ret til orlov og dagpenge i 52 uger. Det er til sammen, og ikke hver for sig. Forældrene kan selv vælge, hvor de 52 uger skal ligge. De kan spredes ud før og efter fødsel alt efter behov.

    Hvis du ikke er tilknyttet arbejdsmarkedet, så kan du ikke bruge barselsberegneren. Derudover fungerer beregneren heller ikke, hvis du udskyder din barsel.

    Sådan bruger du beregneren

    Når du skal i gang med at bruge beregneren, så skal du først være klar over nogle forskellige ting.

    Det første du skal vide for at kunne beregne din barsel er, hvordan forældresammensætningen er. Det kan nemlig betyde meget for hvilken støtte, du kan regne med. Du kan vælge mor/far, mor/medmor, far/far, mor, far eller adoption.

    Når du har valgt den korrekte forældresammensætning, skal du skrive, hvornår barnet har termin. Barselsregneren fungerer kun, hvis barnet er født inden d. 22. august 2022.

    Derefter skal du skrive, hvad beskæftigelsesstatussen er på den/de person/er i forældresammensætningen. Her skal du både skrive ansættelsen og overenskomsten. I ansættelse kan du f.eks. vælge i mellem privatansat på DM/AC-overenskomst, privatansat (under funktionærloven), privatansat (med barselsfond), privatansat (med barselsdagpenge), offentlig ansat (kommune), offentlig ansat (region), offentlig ansat (stat), ledig, studerende eller selvstændig.

    Til sidst skal du fordele barselsugerne mellem dig og din partner. Hvis du er alene mor eller far, så skal du naturligvis ikke. Efter du har fordel dem, så trykker du bare næste og så ser du resultatet af barselsberegneren. Så nemt og så simpelt er det. Du kan vælge at gemme og sende resultatet af barselsberegneren, eller du kan også vælge at printe den ud.

  • Køb Bitcoins: en guide til at komme i gang

    Annonce

    Har du overvejet at købe Bitcoins, fordi du tænker, at det måske kan være en god investeringsmulighed? Måske du mangler lidt svar på at finde ud af, hvordan man kommer i gang med at købe Bitcoins. Er det ikke noget, man har prøvet før, så er det nemlig klart, hvis man har brug for lidt hjælp til at komme i gang. Det kan du heldigvis få ved at læse med i denne artikel.

     

    En god og fornuftig investeringsmulighed

    Det er langt fra ufornuftigt at investere i Bitcoins. Det er klart, at det ville have været bedst at investere lige inden, at det blev til en stor ting, men nu hvor det ikke kan lade sig gøre, så er det bare med at komme i gang med at investere så hurtigt som muligt. Du kommer sandsynligvis ikke til at fortryde, hvis du bruger penge på at investere i Bitcoins. Er det noget, du skal overveje?

     

    Du skal ikke købe Bitcoins hvor som helst

    Husk at vær kildekritisk, når du skal finde et sted at købe dine Bitcoins. Det er ikke fordi, at der mangler muligheder, når det kommer til at finde steder, man kan købe Bitcoins. Der er nemlig utrolig mange udbydere, og det betyder også bare, at man skal være endnu mere påpasselig med, hvor man vælger at handle.

     

    Vær opmærksom på gebyrer

    For at finde et sted, der er godt til at købe Bitcoins, så kan du f.eks. kigge på, om der er høje gebyrer for at lave den veksling, som man laver fra danske kroner til Bitcoins, når man handler dem. Det er langt fra alle steder, at prisen er til at betale. Der er ingen grund til, at du betaler mere end nødvendigt, og det er ikke fordi, at siderne med højere gebyrer er bedre end dem, der har lave gebyrer. Du kan læse mere om et sikkert køb af bitcoin her.

     

    Køb Bitcoins hos Coinbase allerede i dag

    For at finde et sted, du kan købe dine Bitcoins, og som du også kan stole på, så kan du med fordel benytte dig af Coinbase. Dette er en side, som du med garanti kan stole på, og det er allerede en hjemmeside, der har enormt mange brugere.

     

    Efter du har købt Bitcoins

    Når du har købt dine Bitcoins, så er der igen noget, du kan tage stilling til. Her kan du nemlig enten oprette en wallet eller en tegnebog, og så kan du få lov til at ”lege” lidt mere med dine Bitcoins. Men du kan også lade dem stå inde på din konto på CoinBase. Det kan du sådan set gøre, indtil du finder ud af, om der er andet, du gerne vil i stedet for. Du skal naturligvis ikke tage for forhastet beslutning.

  • I sne og slud får kuréren din virksomheds pakker ud

    Annonce

    Nogle virksomheder er afhængige af, at deres pakker med varer eller reservedele kan nå frem til modtageren i tide. Ind imellem er der også sager, der haster, og som skal nå frem samme dag – og så kan det være uhensigtsmæssigt at sætte sin lid til de gængse distributører, der ofte har flere forskellige adresser, de skal nå.

     

    Når det virkelig brænder på, er det i stedet langt mere sikkert og troværdigt at hyre en kurér i Aalborg og omegn til at stå for ekspreslevering af din forsendelse.

    Hvad er en kurér?

    En kurér er en professionel fragtmand, der leveret pakker eller papirer direkte fra én person til en anden. Det kan for eksempel være vigtige dokumenter, der skal underskrives eller bruges nu og her i en sag, ligesom det kan være store læs og ladninger med varer og reservedele, der skal frem til en kunde eller en slutbruger.

     

    Som udgangspunkt er der ikke hverken den afstand eller type levering, der er for stor. Det vil sige, at alt efter hvilke behov man som virksomhed har, så sørger kurérfirmaet for at sende det køretøj, opgaven kræver.

    Sikker levering fra A til B

    Hos Mini Express tilbyder de kurérkørsel i hele landet. Det betyder altså, at det ikke kun er internt i Aalborg kommune, at man har mulighed for at benytte sig af kurérens services.

     

    Har du eksempelvis en pakke, der skal fra Hirtshals til Vejle, fra Odense til København, eller en reservedel der skal fragtes fra din virksomhed i Midtjylland til en af landets små byer, så kan kuréren hjælpe dig.

     

    Mini Express har kurérer udstationeret i hele landet, så der altid er assistance inden for rækkevidde. Generelt lyder politikken, at når man hyrer en kurér hos Mini Express, står denne klar på pick-up adressen inden for 60 minutter, fra man har taget kontakten.

     

    Der er altså ikke kun tale om en sikker og troværdig service, men også om en effektiv distributionsmulighed, hvor man er forsikret om, at pakken når frem til den helt rette modtager inden for den aftalte tid.

    Mulighed for fast distributionsaftale i hele Danmark og Europa

    Det er imidlertid ikke kun ekspresleveringer, Mini Express beskæftiger sig med. Selskabet tilbyder også next day delivery samt faste distributionsaftaler med forskellige erhvervstyper i landet.

     

    Det vil sige, at du både har mulighed for at booke en kurér på forhånd, ligesom din virksomhed kan indgå en aftale om større distributionsopgaver generelt.

     

    Som en ekstra bonus er man heller ikke begrænset til de danske veje. Mini Express leverer også pakker og dokumenter rundt om i Europa, hvis man har behov for det.

     

    Der er altså tale om en all-round service, der giver din virksomhed de bedste forudsætninger og den nødvendige sikkerhed og tiltro til, at forsendelser når frem og bliver behandlet med yderste respekt og diskretion – uanset hvor den skal fra og til.

  • Få styr på lovgivningen, når virksomheden bliver større

    Annonce

    I Danmark kan vi være stolte af at være hjemsted for rigtig mange små, selvstændige virksomheder. Der er imidlertid rigtig mange teorier om, hvorfor det er tilfældet. Nogle mener, at det bare r en del af den danske kultur, mens andre mener, at det er udtryk for erhvervsvenlig politik og et godt socialt sikkerhedsnet.

    Hvad end der er årsagen, lader det dog til, at mange af de nye virksomheder falder igennem, efterhånden som de bliver større. Nogle flytter selvfølgelig bare til udlandet eller løber tør for penge til en dårlig ide. En anden af de helt store syndere er dog juridiske problemer.

    Derfor har I brug for juridisk hjælp

    Særligt som en lille virksomhed kan man nemlig slippe afsted med rigtig meget. Efterhånden som man vokser sig større og måske endda ekspanderer til andre dele af Europa, kan det dog hænde at fælden klapper. Både af økonomiske og PR-mæssige hensyn, er det langt det bedste, hvis man vil forebygge den slags hændelser.

    Hvis du er en dansk, selvstændig erhvervsdrivende, der stolt har set din virksomhed gro, kan det derfor være en god ide at få hjælp af et sæt advokater. Klik her, hvis du gerne vil finde nogle af de mest kompetente advokater, når det kommer til netop virksomhedsdrift på et internationalt plan.

    Sådan kan en advokat hjælpe

    De kan selvfølgelig først og fremmest hjælpe dig med at gøre din virksomhedsmodel såvel som virksomhedens regnskaber fuldstændig lovlige. Derudover kan et hold advokater også være guld værd, når man prøver at bryde ind på et nyt marked. Den slags handler nemlig langt fra kun om markedsføring og kultur. Det handler i høj grad også om at være forberedt på de juridiske udfordringer, der kan opstå, når man pludselig driver forretning under udenlandsk lovgivning.

    Advokater og juridisk ekspertise er med andre ord enormt vigtigt for enhver lille virksomhed, der gerne vil vokse sig større. Derfor kan det også være fristende at gøre mindst en advokat til en del at temaet og dermed en del af lønningslisten. Det er dog ikke altid den bedste løsning. I dag er det nemlig mindst lige så nemt at hente ekstern juridisk hjælp. På den måde betaler man nemlig kun med hjælpen, når man har brug for den. Det kan betyde forskellen på succes og fiasko i en nystartet virksomhed. Derudover betyder det også bare langt mere fleksibilitet og en større vidensmængde, hvilket netop er det, enhver ny og væksthungrende virksomhed har brug for.

  • Tre trin til at blive økonomisk uafhængig

    Annonce

    Den hedonistiske trædemølle. Puha, det lyder nærmest ondt, men det er blot et fancy ord for det berømte hamsterhjul, hvor man arbejder 8-16 i hverdagene, og hele ens liv handler om at arbejde, så man kan have det sjovt i weekenderne og ferierne. Rigtig mange drømmer om at bryde denne cirkel, og blive økonomisk uafhængig. Det er faktisk blevet så populært, at der er opstået en bevægelse omkring det – FIRE. Det står for Financial Independent Retire Early. Den handler om at blive økonomisk uafhængig, så du kan trække dig tilbage og gå på pension når du ønsker det, men hvordan opnår man det?

    Spar op

    Det første trin er at spare op. Hvis du skal have dine penge til at arbejde for dig, skal du først og fremmest have nogle overskydende midler, som du kan sætte i aktiver. For at spare op, har du to værktøjer: du kan sænke dit forbrug og du kan tjene flere penge. De fleste har allerede forsøgt at maksimere deres løn, så ved at sænke dit forbrug, kan du højest sandsynligt hente flest penge til din opsparing.

    Invester dine midler

    Det næste trin er, at dine penge skal arbejde for dig. Her er det oplagt at investere i aktier, da de ikke kræver samme kapital som ejendomme. Det vigtigt at læse omkring finansielle markeder, heldigvis findes der en masse gratis vidensdeling. Eksempelvis hos Aktieskolen, hvor de har analyser og guides til at købe aktier, som Sundial Growers Aktie. Der følger dog en risiko ved at investere i de finansielle markeder, så det er vigtigt ikke at investere mere end man kan tåle at tabe. Der findes dog forskellige måder hvorpå du kan sænke din risiko, men helt risikofrit bliver det aldrig. Ved at investere i enkeltaktier, som “kun” dækker en virksomhed, løber du en større risiko end at investere i fonde eller ETF’er, men til gengæld kan der også være flere penge at tjene, hvis du ikke er bange for at lægge alle dine æg i en kurv.

     

    Fonde og ETF’er er puljer af enkelte aktier, så du får en automatisk risikospredning. De har ofte en speciel vinkel eller tema, som kan være alt fra grøn omstilling og digitalisering til C25 og verdensmarkedet. Køber eksempelvis ind i en ETF der følger verdensmarkedet, kommer du til at eje en lille andel af flere hundrede aktier, som alt i alt udgør et repræsentativt udvalg af verdens samlede aktiemarkedet og vækst. De er ofte meget populære for nye investorer, der ikke ønsker at bruge al deres tid på at læse regnskab og rapporter.

    Lad renters rente gøre sin ting

    De sidste trin er tålmodighed. Har du eksempelvis frigjort ti tusinde kr. måned, som du så investerer i en ETF der følger verdensmarkedet, så siger man du burde stige med 6-8% om året. Det svinger dog en del, men som tommelfingerregel plejer man sige det. Herefter skal verdens syvende vidunder, som Einstein kaldte renters rente, gøre sin ting, da dine penge vil vokse eksponentielt.

  • Sådan kan I optimere jeres dokumentstyring

    Annonce

    Papirbaserede dokumenter udgør stadigvæk den i dag en vigtig kernedel af mange forretningers arbejdsprocesser og foretagende. Afhængigt af virksomhedens type og størrelse kan der være tale om større mængder af dokumenter. HR, marketing, salgs, administration, revision og bogføring mv. er alle afdelinger, hvor dokumenter og dokumentstyring er essentielle. Selvom dokumenter udgør en vigtig del af mange aktiviteter, kan de også blive en byrde. (mere…)

  • Start-up virksomheder på Fyn

    Annonce

    Der er mange måder, hvorpå man kan gøre opmærksom på sig selv, når man er en nyopstartet virksomhed. Alt efter hvor man befinder sig, kunne det for eksempel være smart at lave annoncer i de lokale nyheder Fyn, og så er Sociale medier også altid et godt sted at gøre reklame. (mere…)

  • Det er vigtigt at brande sit firma fra start

    Annonce

    Hvis du er ved at starte virksomhed, skal du vide, at du næsten ikke kan gå for tidligt i gang med markedsføringen. Hvis du derfor har købt en firmabil, er det en god idé at få den brandet fra starten af. På den måde får du gratis markedsføring, når du kører rundt i landet.

    Når du vælger at påklistre en bilreklame på din firmabil, gør du også bilen meget mere genkendelig. Det betyder, at du eksempelvis bliver nemmere at kende, hvis du skal på kundebesøg. Med andre ord er en reklame på firmabilen med til at fuldende den.

    Lad et erfarent firma håndtere din bilreklame

    Det er vigtigt, at du vælger et firma der har både kreativitet og kvalitet i fokus. Firmaet skal kunne hjælpe dig med hele reklameprocessen. Et godt firma kan både designe og påklistre reklamen. Når du vælger et erfarent firma, vil du også kunne trække på deres store viden om, hvad der bedst virker, når det kommer til bilreklamer. Et godt firma ved, hvilke farver, former og placeringer, der giver dig det bedste blikfang.

    Lav transporttid om til reklametid

    Hvis en del af din arbejdstid går med at køre rundt i landet, er det en stor fordel at få en reklame på din bil. Så kan du nemlig reklamere for firma, når du transporterer dig selv rundt. Nogle gange kan transporttid godt føles som tidsspild, men med en reklame på bilen vil køreturen altid have et godt formål. Det gør det langt mere motiverende at sætte dig ud i bilen.

    Få hjælp til at placere din bilreklame det helt rigtige sted

    Et godt firma inden for bilreklamer vil kunne fortælle dig, hvor det er bedst for dig at placere din reklame. Eksempelvis tror mange mennesker nemlig, at den bedste reklameplads på en bil, er på siden. Men når du placerer reklamen på siden, giver du kun folk nogle få sekunder til at se dit blikfang. I stedet er det faktisk bedre at placere reklamen bag på bilen. Det giver folk en bedre mulighed for at se din reklame.

    Markedsføring til en meget overkommelig pris

    Når du bruger bilreklamer til at markedsføre dit firma, vil du få rigtigt mange visninger. Særligt, når du sammenligner med, hvor meget du betaler for reklamen. Hvis du skulle have ligeså mange eksponeringer i eksempelvis radioen, tv eller andre platforme, ville det koste dig langt flere penge.

  • 3 gode grunde til at få professionel hjælp til erhvervsflytning

    Annonce

    Står din virksomhed overfor en erhvervsflytning så læs med her. I denne artikel giver vi dig nemlig tre gode grunde til hvorfor du bør droppe ideen om selv at stå for din virksomheds erhvervsflytning, og hvorfor du i stedet bør overveje at få hjælp af et professionelt flyttefirma. Så læs med her og få mere information om hvordan du både sparer tid, er sikret bedre mod skader på dit flyttegods, og hvordan du også er økonomisk forsikret i tilfældet af at der alligevel skulle opstå skader på dit flyttegods, hvis du benytter dig af et flyttefirma til at stå for din erhvervsflytning. (mere…)

  • Alle byggemarkeder bør lagerføre denne varegruppe

    Annonce

    Byggeindustrien kan ikke undvære dem. Producenter af døre og vinduer kan heller ikke undvære dem. Så hvorfor skulle din forretning kunne? (mere…)

Registreringsnummer DK-3740 7739